חדשות האגודה האנתרופולוגית הישראלית

האגודה האנתרופולוגית הישראלית מתכבדת להעניק אות מפעל חיים לפרופ' תמר כתריאל במסגרת הכנס האנתרופולוגי ה-50 במכללה האקדמית עמק יזרעאל, בהוקרה על תרומתה הענפה למחקר האנתרופולוגי בישראל לאורך השנים.

"את הקול הייחודי של תמר כתריאל באנתרופולוגיה הישראלית אי אפשר להחמיץ. כתריאל "היגרה" בסוף שנות ה70 לתוך האנתרופולוגיה והפכה בה לבת בית ולמסמנת דרך של ממש. למרות התאזרחותה במרחב האנתרופולוגי, המשיכה תמר להחזיק באזרחויות כפולות ומרובות, בחינוך ובתקשורת למשל, ולימדה אותנו שיעור חשוב על המגבלות של הבחנות דיסציפלינאריות ומוסדיות. מעל ארבעה עשורים תמר מרחיבה ומעמיקה את הגומחה של האנתרופולוגיה, מעשירה במגוון של הקשרים אמפיריים את מלאכת ניתוח התרבות, ומעמידה בטבורה את חקר התקשורת, השפה והשיח. בניתוחים מקוריים ומבריקים, ובמוטת כנפיים מעוררת השראה, תמר כתריאל לוכדת רגעים, מצבים וביטויים לשוניים המעצבים את החברה הישראלית כחברה מדברת. לעבודות של תמר יש מקום של כבוד בקרוב וברחוק, החל בקורסי מבוא לאנתרופולוגיה וכלה בבמות בינלאומיות יוקרתיות. בכולן אפשר למצוא את טביעת האצבע הסגולית שלה: יושרה אינטלקטואלית נדירה ומעוף מחשבתי."

טקס הענקת האות יתקיים במסגרת הכנס השנתי ה-50 ביום רביעי 1.6.22 בשעה 11:15

האגודה האנתרופולוגית הישראלית מתכבדת להעניק אות מפעל חיים לפרופ' משה שוקד בהוקרה על פועלו ארוך השנים ועל תרומתו המשמעותית למען האנתרופולוגיה הישראלית. טקס הענקת האות יתקיים במסגרת מליאת הפתיחה החגיגית בכנס ה-49 של האגודה.

הכנס של האגודה הבינלאומית לאנתרופולוגיה IUAES שהיה מתוכנן להתקיים בקרואטיה באוקטובר 2020 ונדחה בגלל הקורונה, יתקיים כולו בזום בשבוע הבא 9-14.3. בכנס יהיו קרוב ל-100 מושבים, סרטים אתנוגרפיים ופגישות מקצועיות של הוועדות השונות באגודה. זו הזדמנות טובה לחברי האגודה ליצירת קשרים עם חוקרים וסטודנטים מכל העולם
ההרשמה פתוחה לחברי האגודה במחירים מוזלים (יש לציין שהנכם חברי האגודה האנתרופולוגית הישראלית על מנת להירשם במחיר המוזל)